fredag 11 juli 2014

Sommartorsdag

Sommarnnatten är varm. Sitter vid havet och klockan är mycket. Men vad gör väl det. I morgon tänker jag sova så länge jag vill. Unnar mig några lata dagar innan valrörelsen sätter igång. Jaag hade nog tänkt vara kvar här vid havet hela tiden. Att åka in till Borås och twittra på en Sommartorsdag hade jag nog inte tänkt. Men får man frågan och sedan gör lite "sound check" på Kingen så kunde jag inte motstå. Jag gillar ju Sommartorsdagarna. Tycker att det är ett bra sätt att få fart på handeln i centrum av Borås och få människor att mötas. Jag brukar ssäga att det är som ett enda stort coctailparty, en del med "coctail" men jag tror de flesta utan. 
Jag ångrar inte en minut att jag åkte till Borås, Träffade både nya och gamla vänner. Ett rejält rockös från början till slut. Förbandet var superbra. Svensktoppen nästa vanns av bekanta från Sandared och Kingen, som jag fram tills idag inte visste något om, var också superbra. Vad mer kan man begära.
Tillsammans med en förmiddagspromenad utmed havet och en stilla reflektion med utsikt över havet en varm sommarkväll har det varit en toppendag. 
Jag kan återigen inte låta bli att känna mig lycklig och tacksam att jag får vara med om så mycket både spännande och fint och roligt. Att jag får ha förmånen att kunna ta ett foto under Uddevallabron samma dag som jag står vid sidan av scenen och fotar en rockkung. Jag är tacksam att de tinte regnar granater eller bomber där jag bor. Jag är tackam att jag lever i ett demokratiskt land. Jag vill att fler ska få uppleva detta.

detta.  








Inga kommentarer: