fredag 20 april 2012

Officiella tennismiddagen avklarad

Hemma från en mycket trevlig middag inför Fed Cup som är motsvarigheten av Davis Cup fast för kvinnor. Så har jag också klarat av mitt första lite större representationsuppdrag. Tror att jag klarade av det godkänt.

Förra året spelades Davis Cup i Borås och tennisklubbarna i Borås tillsammans med Borås stad gjorde ett fantastiskt arbete. Vilket gjorde det lätt för Svenska Tennisförbundet att välja Borås som värdstad när en viktig match skulle spelas i motsvarande cup för kvinnor. Sverige mot Storbritannien.

Det var roligt att träffa många tennisvänner från Borås och också några jag träffade förra året. Men också en hel del nya. Noteras kan det engelska lagets höga klackar. Fast tror inte de har de på tennisbanan.

Jag ser fram emot helgens tennismatcher. Hoppas det blir mycket publik. Men innan dess är det lottning och i morgon eftermiddag kommer de  långtifrån kommande gästerna att erbjudas en skulpturvandring i Borås. Jag kommer förstås att vara med.

Men nu är det nog sovdags.

Inga kommentarer: