tisdag 10 april 2012

Kort sammanfattning av påsken

Det är sen annandagskväll. Har ägnat rätt mycket tid under på527498_10150683532129132_696684131_9610504_1365654432_n[1]sken för kursförberedelser. Och vädret har inte precis lockat till utomhusvistelse. Den kommande veckan blir rätt intensiv. Möten på kvällar och jobb på dagarna. Det sistnämnda dessutom i Göteborg. Fullmäktigemötet blir förhoppningsvis ganska kort. Ärendelistan är inte särskilt lång.

Men som sagt tidigare. Pensionärslivet är långt borta. Och att blanda politik och IMG_1245datautveckling är egentligen ingen bra kombination. Men bådadera är kul. Så det får väl gå ett tag till. Men bloggskrivandet blir eftersatt när jag har fokus på databas.

Påskafton var inte precis helgens varmaste dag. Började med snötäckt skog utanför vardagsrumsfönstret. Men på eftermiddagen hittade jag maskrosor mot en södervägg inne i stan. Och Stora torgets påskträd var riktigt häftigt. Ska väl erkännas att jag njöt några timmar av solen på balkongen på påskdagen. Men i övrigt har det varit rätt mycket databas.

Nu väntar som sagt en häftig vecka. Och sedan några häftiga veIMG_1247ckor till. Nästa vecka blir det Stockholmsresa med Demokratidag. Och så är det ju tennis i stan och jag ska vara värd för den officiella middagen. Nej nu bäst att sova. I morgon ska jag virra runt i Göteborg.

Här är påskbilderna.

Inga kommentarer: