måndag 23 januari 2012

Livet efter 65

Måste man bli så himla trött bara för att man passerat 65-års gränsen. Jag känner ju mig egentligen inte som en pensionär. Förmodligen är jag lite matt efter tre dagars firande. Först middag med en kompis i fredags kväll och så besök hos barn och barnbarn i lördags. Det var bättre att jag tog bussen i snöovädret än att de20120123_081546 skulle köra hit. I lördags var också en artikel i BT. Tack till Gunnel Almart som skrev den. Och Anders Robertsson som tog bilden.

Sedan själva födelsedagen med massor av tulpaner som slutresultat. Och många vänner på besök. En jättetrevlig födelsedag. Men som sagt jag är lite trött idag.

Kanske att värmepumpen brutit ihop igen har en viss betydelse. Har läckt vatten hela helgen. Stängde av den i natt och satte på den i morse. Inte det klokaste att stänga av värmen den kallaste natten på vintern. Dessutom har jag bytt modem. Det gamla la av titt som oftast. Så nu är det ett nytt installerat och det gamla tillbakaskickat till Telia. Inte så komplicerat men tar tid. Att ställa in datorer och skrivare och så åka till posten med returpaketet.

Men nu fortsätter livet som vanligt. Jobb och möten. I morgon kurs och gruppmöte inför fullmäktige. På onsdag kundbesök. Plus hämtning av barnbarn. Så blir det fullmäktigemöte, möte med räddningstjänsten och så gratulera en 100-åring. I helgen det årliga västsvenska fp-mötet i Lundsbrunn.

Trots allt firande har jag inte missat att Juholt avgått men jag överlåter till andra att diskutera vem som har fått honom på fall och vem som ska komma härnäst. Det börjar bli lite väl mycket tjat och spekulationer.

Nu tänker jag i alla fall sova.I morgon en helt vanlig dag.

Inga kommentarer: