onsdag 6 april 2011

Hässleholmen bättre än sitt rykte

På hemväg från två intressanta dagar i Stockholm. Igår nätverk för Medborgardialog och idag Skatteverkets insynsråd. Med mellanlandning igår eftermiddag och kväll på Folkpartiets riksdagsgrupp.

När jag slog på min dator i morse på hotellrummet var det första jag läste att Hässleholmen är bättre än sitt rykte. (Ja. Jag har BT som startsida på internet.) Den här gången tänker jag inte bråka om rubriksättningen. Att Hässleholmen är bättre än sitt rykte har jag vetat länge. Bland annat som tidigare ambassadör för Hässleholmen kan jag ju inte ha någon annan uppfattning. Dessutom bor jag på Hässleholmen även om det inte är på miljonprogramsområdet. Jag är ofta på lekplatser i området med mina barnbarn. Lekplatser som är jättefina. Jag har skrivit om Hässleholmen många gånger på min blogg. Bredvid en av alla skulpturer som finns på Hässleholmen. skulptur Hässleholmen

Visst har det funnits och finns problem på området. Men otroligt mycket har gjorts de senaste åren för att människor ska komma i arbete . Bland annat är företagarföreningen i området aktiv  i det arbetet. Och projektet som jobbar med att fler ska få arbete har gett resultat. Kulturskolan har startat filial på området. Trygghetsvandringar har gjorts. Och mycket mer. Det är roligt att det nu finns fakta kring området. Men självklart kan mer göras för att lyfta området.

Det är märkligt att de som inte bor på området är negativa medans de som bor på området är positiva. Enligt kommentarerna i BT.

Om det inte blir fler godståg i vägen, dvs tåget kommer fram i tid, tänkte jag besöka Ung företagsamhets mässa på Åhaga. Enligt ryktet ska man ha med sig kontanter. Det lär finnas en del intressant att köpa.

Inga kommentarer: