fredag 4 december 2009

Gillar inte rasistiska blogglänkar

Jag börjar bli trött på att ta bort länkar som tvivelaktiga bloggar med främlingsfientligt innehåll gör till min blogg. Jag förstår egentligen inte vitsen, men ser när jag kollar in den länkande bloggen att den länkar till mängder av bloggar samlade under olika rubriker. Så jag är inte ensam. Jag hamnade under rubriken Snäll, Snällare liberal?

Vet inte riktigt hur jag ska tolka det. Att jag är snäll, ibland för snäll får jag höra. Så det stämmer nog. Men frågetecknet efter liberal förstår jag inte. Nog känner jag mig som en socialliberal alltid. Som socialliberal tror jag på den enskilda människan. Att han eller hon kan ta eget ansvar men ibland kan behöva hjälp för att klara av detta. Hjälp till självhjälp är viktigt. Det som också är viktigt är att framhålla alla människors lika värde.

Nu har jag dolt länkfunktionen. Det känns inte särskilt kul att sprida länkar till rasistiska bloggar. Men jag vill ändå gärna ha koll på andra länkar. Synd att inte sprida den positiva debatten till andra. Men som alltid. Några få förstör för många andra.

Fast något positivt finns det förstås med det hela. Det finns de som inte gillar mina liberala värderingar och att jag står för alla människors lika värde och värnar de mänskliga rättigheterna.

De värderingarna kan ingen ta ifrån mig. De sitter djupt i hjärtat.

1 kommentar:

Unknown sa...

Har ingen aning om vad det är för länkar men tänkte slänga in en kommentar ang rasism som är ett väldigt populärt ord att använda av media och politiker.
Gillar man Sverige är man rasist! Ogillar man islams budskap är man rasist!

För att inte vara rasist måste man avsäga sig all stolthet och självkänsla och helst tycka att midsommar är töntigt och halalslakt coolt?