lördag 8 juni 2024

Ännu en valrörelse- Val till Europarlamen

 Ännu en valrörelse är till ända. När jag skriver detta är resultatet en dag bort. Många har redan röstat men själv går jag och röstar i morgon, på valdagen. Brukar förtidsrösta men den här gången blir det på valdagen. Ny röstlokal eftersom jag flyttat. 

Tyvärr blev det en kort kampanj idag eftersom regnet kom. Men några stjärnor blev det på "samtalsöppnaren" där vi frågar vad som är viktigast med EU. Att använda en samtalsöppnare bidrar till att det blir lättare att få ett samtal. Även om resultatet kanske inte alltid blir en röst på Liberalerna så kan det bli ett intressant samtal och några som inte tänkt rösta bestämmer sig för att gå och rösta. Några terapisamtal har  jag också haft. Flest stjärnor totalt har frågan "Ukraina måste vinna mot Putin" fått. Att växla upp klimatarbetet har också fått många stjärnor. Tyvärr är det en del som säger att de inte ska rösta. Många av dessa är årsrika. 

Många kampanjtillfällen har det blivit. Även om jag gärna hade kampanjat mer men andra uppdrag har varit i vägen eller vädret och åldern säger också sitt. Har kampanjat med två av våra toppkandidater. Karin Karlsbro och Simona Mohamsson. Personer jag känt länge. 

Flygbladsutdelning bland "fågelgator" där jag hittar men också i mitt nya område där det är lite svårare att hålla koll på gatorna.

Pride i Eskilstuna var ett kampanjtillfälle och i Trollhättan var ett annat med regionfullmäktigegruppen. De flesta kampanjtillfällen har dock varit i Borås tillsammans med vår cykel.

Nu är det bara att hålla tummen att allt går vägen i morgon. 
























 

Inga kommentarer: