söndag 1 juli 2012

Mot Almedalen



Sitter i färjeterminalen i Oskarshamn och väntar på att gå ombord på färjan till Visby och Almedalen. Ska bli roligt och intressant. Och där var det omordstigning. Inte världens bästa sittplats men vad gör väl det. Har skaffat ett fodral till paddan med inbyggt tangentbord. Trodde det skulle gå lättare att skriva. Men antingen blir det inga bokstäver eller dubbelt upp. Men jag lär mig väl så småningom. Eller också struntar jag i det hela och går tillbaka till "duttpennan".

Nu börjar båten fyllas och straxt klart för avgång.

Eftersom jag åker helt på egen bekostnad har jag egentligen inga måsten. Men jag har ju egna måsten. Det jag har tänkt är seminarier kring företagande av alla sorter, inklusive socialt företagande, integration, hållbar utveckling och så lite turism. Det brukar aldrig bli som jag tänkt. Men kul att träffa gamla och nya bekanta. Och så har ju Borås egna seminarium i år om textilcluster.

Nu är vi på väg.

Inga kommentarer: