onsdag 22 juni 2011

Elnätskunder ska inte bekosta Djurparken

På väg hem i bussen. tänk vad tid jag får över till att blogga eller läsa när jag slipper köra bilen själv. Och det går faktiskt ganska snabbt.

En kursdag hinner jag inte hänga med i nyhetskarusellen men lite här och var snappar jag upp i någon paus. Paus för kursdeltagarna men oftast inte för mig. Om jag håller mig på hemmaplan så blir jag glad att även  media talar om för medborgarna att Djurparken får hjälp från Borås elnäts kunder. Folkpartiet har länge påtalat att det inte kan vara rätt att Djurparken ska hållas under armarna på elnätskundernas bekostnad. Elpriserna är nog höga ändå. (BT)

Återigen dyker frågan upp vad kommunen ska syssla med. Jag tror att det finns entreprenörer som kan driva Djurparken på ett bättre sätt utan att för den skull förändra intentionerna för parken. Riktigt galet blir det när en kommun ska driva en campingplats som konkurerar med andra campingplatser och andra övernattningsmöjligheter. Det gör Borås idag. Entreprenörer, inte kommuner, är bäst på att driva företag.

Snart hemma i Borås och inte allt för mycket moln på himlen och förhoppningsvis lika varmt som i Göteborg. En kväll på utsidan blir det i så fall.

Inga kommentarer: