torsdag 27 januari 2011

Efter fullmäktige

Hemma från dagens fullmäktigemöte. Ganska lugnt och inga alltför hetsiga debatter. Såklart, en SD-representant hittade en fråga att prata illa om mångkultur och satte igång en genusdebatt. Kort sådan.

En kort påminnelse om Förintelsen och dessutom en bra information från Ungdomsrådet om Borås stad som årets Ungdomskommun inledde mötet.

Tittar nu på debatt och efterdyningarna av gårdagens Uppdrag granskning om Ingvar Kamprad. Jag tycker att det är helt ok att folk blir rika. Även om jag tycker att man ska göra rätt för sig och betala skatt så är det lagligt så är det lagligt. För att ändra krävs en lagändring. Men det som är problemet är om fakta och sanningar undanhålls.

Debatten fortsätter med mjölk eller inte. Visst ska man se till forskning. Men om det finns saker som funkar på några måste man väl åtminstone får pröva. Och mjölk kan man leva utan. Det gör jag. Fast lite ost kan jag inte vara utan. Men det finns många alternativ till mjölk.

Dags för en tidigare kväll än igår. Debatt är slut och programmet om Taj Mahal tänker jag skippa. Kan dock meddela att jag varit där. Lite speciellt var att man fick lämna mobiltelefonen utanför. För att inte riskera att man smällde av en bomb från telefonen. Jag glömde dock lämna kvar min dosa för att logg in till mitt e-postkonto. Tanten tittade på den och släppte in mig.Hon hade ingen aning. Men den var nog minst lika farlig som en mobiltelefon.

Inga kommentarer: